قالب وبلاگ

چگونه می‌توانم برنامه Movable Type خود را به جدیدترین نسخه ارتقاء دهم؟
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

قبل از پاسخ به این سوال لازم است به نکته‌ایی اشاره کنیم؛ همیشه سعی کنید منتظر نسخه نهایی شوید و سپس نسبت به Upgrade اقدام کنید. به عبارت دیگر، اگر خیلی کنجکاو نیستید، از خیر نسخه‌ی بتای برنامه بگذرید و منتظر شوید تا نسخه نهایی آن ارائه شود و سپس ام‌تی خود را به جدیدترین نسخه ارتقا دهید. درحال‌حاضر جدیدترین نسخه برنامه موویبل‌تایپ، نسخه 3.2 می‌باشد. در نسخه 3.2 رایگان، شما اجازه‌ی ساخت بینهایت وبلاگ و تنها یک نویسنده را خواهید داشت، درصورتی که در نسخه‌های رایگان قبل (البته نسخه‌های 3 به بعد) شما تنها اجازه‌ی ساخت 3 وبلاگ و یک نویسنده را داشتید. اگر از امکانات جدید و تغییر محدود قیافه‌ی ظاهری برنامه بگذریم، همین ساخت تعداد نامحدود وبلاگ، خود می‌تواند دلیلی برای ارتقاء به نسخه‌ی 3.2 باشد. در ابتدا به سایت برنامه با آدرس www.movabletype.org (البته اگر فیلتر نبود!) مراجعه کنید. سپس به قسمت دانلود برنامه رفته و از آن‌جا نیز، دریافت ام‌تی رایگان و بدون ساپورت را، انتخاب نمایید. در این‌جا لازم است که در سایت Typekey.com لاگین کنید. اگر قبلا در این سایت اکانتی ساخته‌اید که مشخصات آن‌را در مکان مربوطه وارد کنید و اگر هم اکانتی ندارید، در همین قسمت براحتی می‌توانید یک اکانت در این سایت، برای خودتان بسازید. پس از لاگین کردن، به صفحه‌ی دانلود ام‌تی هدایت می‌شوید. در این قسمت نسخه‌ی Upgrade را از منوی کشویی مربوطه انتخاب کنید و ام‌تی نسخه‌ی آپگرید را دانلود کنید. پس از دانلود، کافی است فایل‌ها را به محل نصب ام‌تی خود، انتقال دهید و تنظیمات مربوطه را انجام دهید تا عملیات ارتقا تکمیل شود. برای انجام این قسمت، هم می‌توانید از راهنمای همراه خود برنامه استفاده کنید و طبق آن پیش بروید و هم می‌توانید از راهنماهای فارسی موجود، بهره ببرید.


- چگونه می‌توانم در وبلاگم عکس قرار دهم؟
در ابتدا بایست عکسی را که می‌خواهید بر روی وبلاگ خود قرار دهید، به فضایی در اینترنت منتقل کنید. اگر خود دارای دامین و فضای شخصی هستید که براحتی می‌توانید، عکس موردنظر را در فضای شخصی خود آپلود کنید. در غیر این‌صورت باید از هاست‌های رایگان، استفاده کنید. با جستجوی عبارت Free image hosting در گوگل، به لیستی از این سایت‌ها، دست پیدا خواهید کرد. پس از اینکه کار آپلود به پایان رسید، آدرس عکس را در قطعه کد روبرو قرار دهید و کل کد را در وبلاگ خود؛ چه در قالب و چه در متن اصلی، قرار دهید. <"img src="Picture's URL> عکس مربوطه در همان‌جایی که کد را قرار داده‌اید، نشان داده خواهد شد.


- چگونه می‌توانم یک موتور جستجو برای وبلاگم قرار دهم؟
اگر وبلاگ شما توسط یک برنامه مدیریت محتوی مانند موویبل‌تایپ یا وردپرس یا برنامه‌های مشابه اداره می‌شود، می‌توانید از امکانات خود برنامه استفاده کنید. اکثر این برنامه‌ها خود دارای یک موتور جستجو می‌باشند که با اضافه کردن کدهای مربوطه به قالب وبلاگ‌تان، می‌توانید از آن استفاده نمایید. این کدها را نیز از فایل راهنمای برنامه، می‌توانید بدست آورید. حال چنانچه شما از سرویس‌های رایگان همانند بلاگر یا پرشین‌بلاگ برای مدیریت وبلاگ خود استفاده می‌کنید نیز، خواهید توانست از امکان جستجو در میان مطالب وبلاگ‌تان بهره‌مند شوید. در این حالت دو راهکار پیش روی دارید؛ یا اینکه خود سرویس رایگانی که وبلاگ شما توسط آن اداره می‌شود، امکان جستجو در میان مطالب وبلاگ را هم بدهد. که در این صورت یک سری کد مخصوص را در قالب وبلاگ‌تان قرار می‌دهید و باکس جستجو به وبلاگ شما اضافه می‌شود. و یا اینکه سرویس‌دهنده شما امکان جستجو را ارائه نکند. در این حالت مجبورید از سایت‌های کمکی، استفاده کنید. نحوه‌ی کار این سایت‌ها به این‌گونه است که، پس از ثبت‌نام در سایت، کدهای خاصی به شما داده می‌شود که در قالب وبلاگ خود قرار دهید، از این پس جستجو در میان مطالب وبلاگ شما، از طریق آن سایت کمکی انجام می‌شود. یکی از این سایت‌ها، سایت Alexa می‌باشد که در آدرس www.alexa.com قابل دسترسی است. البته لازم به ذکر است که شما از امکانات موتور جستجوی قدرتمند گوگل نیز می‌توانید به همین صورت، بهره ببرید. به این ترتیب که، کدهایی را که گوگل در اختیار شما می‌گذارد، در قالب وبلاگ‌تان قرار دهید. از این پس جستجو در میان مطالب وبلاگ‌تان، توسط موتور جستجوی قدرتمند گوگل انجام می‌شود. لازم به ذکر است که دقت جستجو در این حالت (یعنی استفاده از سایت‌های کمکی) هیچ‌گاه به میزان دقت جستجو از طریق برنامه‌های مدیریت محتوا یا سایت‌های سرویس‌دهنده، که خود این امکان را فراهم کرده‌اند، نمی‌رسد.





:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1428
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: