قالب وبلاگ

از چه آدرسی می‌توان جدیدترین نسخه برنامه Movable Type را دانلود کرد؟
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی
 از چه آدرسی می‌توان جدیدترین نسخه برنامه Movable Type را دانلود کرد؟

همان‌طور که بارها اشاره شده است، موویبل‌تایپ یا ام‌تی، یک برنامه مدیریت محتوای قوی می‌باشد که با آن می‌توان یک وبلاگ با تمام امکانات لازم ایجاد کرد. چندی پیش و در همین ستون و در طی چند هفته، به طور کامل به معرفی این برنامه مدیریت محتوا پرداختیم. شما همواره می‌توانید جدیدترین نسخه ام‌تی را از آدرس www.movabletype.org دانلود کنید. البته لازم به ذکر است که متاسفانه این آدرس، از سوی برخی از ISPها فیلتر شده است. جدیدترین نسخه برنامه موویبل‌تایپ، نسخه کامل 3.2 می‌باشد که چند روز پیش ارائه شده است.




- چگونه می‌توان یک خبرنامه برای وبلاگ درست کرد؟


درخصوص ایجاد یک خبرنامه برای وبلاگ نیز، در هفته‌های گذشته و در همین ستون سایتی را معرفی کرده بودیم. چنانچه شما از سرویس‌های رایگان ارائه دهنده وبلاگ استفاده می‌کنید، یکی از روش‌های موجود برای داشتن خبرنامه، استفاده از امکانات سایت BlogLet می‌باشد. این سایت در آدرس www.bloglet.com قابل دسترسی می‌باشد. شما پس از ثبت‌نام در این سایت، باید کدهایی را که این سرویس‌دهنده در اختیار شما می‌گذارد، در قالب وبلاگ خود قرار دهید. سپس بازدیدکنندگان با وارد کردن ایمیل خود در باکس مربوطه، به عضویت خبرنامه شما درخواهند آمد و درصورتی که تنظیمات مربوطه را به درستی انجام داده باشید، بلاگ‌لت به طور خودکار، اعضای خبرنامه را از به‌روز شدن وبلاگ شما، باخبر می‌سازد. شما می‌توانید مشخص کنید در ایمیلی که از طرف بلاگ‌لت ارسال می‌شود، فقط به‌روز شدن وبلاگ به اعضا خبر داده شود یا این‌که علاوه بر این، قسمتی یا تمام مطلب جدید نیز، برای اعضای خبرنامه ارسال شود.


اگر شما از برنامه مدیریت محتوای موویبل‌تایپ برای انتشار وبلاگ خود استفاده کنید، علاوه بر این روش، می‌توانید از امکانات خود برنامه نیز استفاده کنید. به این صورت که در برنامه موویبل‌تایپ ایمیل افراد را در بخش Notifications وارد کنید (یا می‌توانید کدهایی خاص را در قالب وبلاگ خود قرار دهید که بازدیدکنندگان، خودشان بتوانند در خبرنامه شما عضو شوند) و پس از انتشار مطلب جدید در وبلاگ، با استفاده از بخش موجود، قسمتی از آن مطلب و یا کل مطلب و یا لینک آن را، برای اعضای خبرنامه خود ارسال کنید. برای این بخش یک پلاگین نیز نوشته شده است که شما با جستجوی عبارت MT Notification Plugin در گوگل، به سادگی می‌توانید آن را پیدا کنید.



- آیا استفاده از اسکریپت‌های گوناگون را در وبلاگ، توصیه می‌کنید؟


به هیچ وجه! شما کمتر وبلاگر حرفه‌ایی را پیدا خواهید کرد که در وبلاگش، از اسکریپت‌های گوناگون استفاده کرده باشد. بلکه وبلاگ‌هایی که انباشته از اسکریپت‌های مختلف هستند، اکثرا وبلاگ‌هایی می‌باشند که تازه شروع به کار کرده‌اند و نویسندگان آن‌ها، گمان می‌کنند استفاده از این اسکریپت‌ها، باعث جذاب‌تر شدن وبلاگشان می‌شود. درصورتی که کاملا برعکس است. اصولا استفاده بیش از حد و نادرست از اسکریپت‌ها در وبلاگ، اعصاب بازدیدکننده را خُرد می‌کند! به طوری که ممکن است از خیر دیدن وبلاگ شما بگذرد. بنابراین سعی کنید تا جای ممکن، از هیچ نوع اسکریپت نمایشی و تزئینی در وبلاگ خود استفاده نکنید. وبلاگی شکیل‌تر و مورد‌پسندتر است که تا جای ممکن ساده باشد و اصول حرفه‌ای بودن را، به درستی رعایت کرده باشد! در یک کلام روی اعصاب بازدیدکننده راه نرود!




- TrackBack چیست و به چه دردی می‌خورد؟


ترک‌بک ابزاری است که سیستم مدیریت محتوای موویبل‌تایپ، آن‌را با خود آورد. در واقع ترک‌بک وسیله‌ایست برای ارتباط برقرار کردن میان مطالب مشابه، در وبلاگ‌های مختلف. برای این‌که موضوع روشن‌تر شود، توجه شما را به یک مثال جلب می‌کنیم. فرض کنید در وبلاگ‌تان در خصوص بازی فوتبال تیم‌ملی ایران مقابل ژاپن، مطلبی نوشته‌اید، در حال چرخ زدن در دنیای وبلاگ‌ها هستید که می‌بینید یک فرد دیگر نیز در خصوص همین بازی، مطلبی در وبلاگش نوشته است. ترک‌بک در این‌جا به کمک شما می‌آید و میان این دو مطلب مشابه، ارتباط برقرار می‌کند. به‌طوری‌که هر کسی که یکی از آن دو مطلب را دید و خواند، متوجه می‌شود که یک فرد دیگر در وبلاگش، در همین رابطه مطلبی نوشته است. حال اگر خواننده مایل باشد، بر روی عبارت TrackBack یا هر عنوانی که نویسنده وبلاگ برای این قسمت در نظر گرفته باشد، کلیک می‌کند و می‌تواند اسم آن وبلاگ، خلاصه‌ای از آن مطلب و همچین لینک ثابت آن را، برای دسترسی به کل مطلب، ببیند. طرز کار هم بسیار ساده است، شما وقتی مطلبی مشابه مطلب خودتان، در وبلاگی دیگر پیدا کردید، بر روی عنوان TrackBack آن مطلب کلیک می‌کنید و آدرس موجود در آن‌را برداشته و در سیستم ام‌تی و در صفحه‌ی مربوط به مطلب خودتان (در بخش مربوطه) قرار می‌دهید و مطلب را Save می‌کنید. بقیه کارها را ام‌تی خودش انجام می‌دهد. طبیعتا وبلاگ نخست نیز باید از سیستم ام‌تی برای انتشار وبلاگ خود، استفاده کند. حال این سوال پیش می‌آید که اگر وبلاگ‌مان تحت ام‌تی نباشد، چگونه می‌توانیم از این قابلیت جالب استفاده کنیم!؟ نگران نباشید. همان‌طور که سایت‌هایی به ارائه سیستم نظرات یا همان Comments در وبلاگ‌ها می‌پردازند، سایت‌هایی نیز وجود دارند که قابلیت TrackBack را به طور رایگان، در اختیار وبلاگ شما قرار می‌دهند.





:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1480
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: