قالب وبلاگ

شما هم « دات کام » شوید!
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

امروزه اکثر وبلاگ‌های معروف فارسي‌زبان دات کام هستند. به اين معنا که داراي دامين و فضاي اختصاصي براي وبلاگ خود مي‌باشند! البته بايد متذکر شد که هنوز وبلاگ‌های مفيد و جالبي نيز هستند که بر روی سرويس‌دهندگان رايگان وبلاگ قرار دارند. به طور کلي شما وقتي که دامين و فضاي اينترنتی مخصوص به خود را خريداری مي‌کنيد و يا به اصطلاح «دات کام مي‌شويد» اختيارات بسيار بيشتری در مديريت وبلاگ خود دارد. به طور مثال مي‌توانيد از برنامه‌ي دلخواه خود براي مديريت وبلاگ استفاده کنيد، عکس‌هاي وبلاگ را بر روي فضاي اختصاصي خود قرار دهيد و نگران از کارافتادن موقت يا دائم سرويس‌دهندگان رايگان وبلاگ نباشيد، چون از اين پس خودتان سرويس‌دهنده وبلاگ خودتان هستيد.


قدم اول انتخاب يک Domain مناسب است. به جرات می‌توان گفت انتخاب يک دامين مناسب و مرتبط با سايت يا وبلاگ‌تان، مهم‌ترين و حساس‌ترين قسمت کار است. چرا که

در دنياي اينترنت شما را با دامين‌تان مي‌شناسند. در انتخاب دامين‌ هم بايد دقت کافي به خرج دهيد و يک اسم مناسب انتخاب کنيد. برخي از نکاتي که در انتخاب يک دامين مناسب بايد مد نظر قرار گيرند، عبارت‌انداز:


1- دامين حتي‌الامکان کوتاه باشد،‌ يعني از تعداد حرف کمتري تشکيل شده باشد.
2- سعي شود که اسم معناداري به عنوان دامين انتخاب شود. اين‌گونه دامين‌ها خيلي بهتر از دامين‌هايي که از کنارهم قرار گرفتن حرف اول چندين کلمه تشکيل مي‌شود، در ذهن افراد باقي مي‌ماند.
3- پسوند مناسب را براي دامين خود انتخاب کنيد. در بيشتر موارد پسوند com. براي وبلاگ‌ها مناسب مي‌باشد. (ولي ممکن است بسته به شرايط و محتواي وبلاگ، بهتر باشد که پسوند‌هاي ديگري مانند net. يا ir. را براي وبلاگ خود برگزينيد)


پس از اينکه دامين خود را انتخاب کرديد، بايد مطمئن شويد که اين دامين قبلا توسط شخص ديگري، ثبت نشده است و يا به اصطلاح آزاد است. براي اين‌کار مي‌توانيد از سايت‌هايي مانند Domain.com يا Register.com استفاده کنيد. به اين صورت که پس از ورود به يکي از اين سايت‌ها، دامين انتخابي خود را در باکس مربوطه وارد کنيد و دکمه جستجو را فشار دهيد. در صفحه بعد به شما اعلام مي‌شود که اين دامين آزاد است يا خير. همچنين در صورتي که دامين قبلا توسط شخص ديگري ثبت شده باشد، با کليک بر روي Whois دامين، مي‌توانيد از مشخصات ثبت‌کننده دامين و همچنين ايميل او مطلع شويد.


قدم بعدي در «دات کام شدن» انتخاب يک فضاي اينترنتي يا Hosting مناسب است. در اين مرحله دست شما براي انتخاب بسيار باز هست. چرا که سايت‌هاي بسياري، چه ايراني و چه خارجي، وجود دارند که به ارائه خدمات هاستينگ مي‌پردازند. شما بسته به نيازتان بايد هاست نوع Linux يا نوع Windows را برگزينيد. (البته انواع ديگري نيز وجود دارد، ولي دو سيستم‌عامل لينوکس و ويندوز تقريبا عمومي‌ترند) به عنوان مثال اگر برنامه مديريت وبلاگ شما با زبان برنامه‌نويسي ASP نوشته شده است، استفاده از هاست ويندوز به شما پيشنهاد مي‌شود و يا اگر تمايل داريد براي انتشار وبلاگ‌تان از برنامه معروف موويبل‌تايپ استفاده کنيد، بهتر است که يک هاست لينوکس براي خود تهيه کنيد.
در خصوص تهيه فضاي اينترنتي بايد به مقدار فضا و همچنين پهناي‌باند ماهيانه توجه داشته باشيد. به عنوان مثال اگر مي‌خواهيد از برنامه موويبل‌تايپ استفاده کنيد، با توجه به حجم خود برنامه (حدود 5 مگابايت)، يک هاست با مقدار فضاي 20 مگابايت و با حدود 2 گيگابايت پهناي‌باند ماهيانه براي شروع مناسب است. (البته مقدار پهناي‌باند ماهيانه با توجه به حجم مطالب و عکس‌هاي وبلاگ و همچنين تعداد بازديد‌کنندگان متغير است) در هنگام انتخاب يک Host مناسب، دقت کافي به خرج دهيد و درصورت امکان با يک فرد آگاه در اين زمينه، مشورت کنيد.


پس از تهيه دامين و هاست اختصاصي خود، شما اصطلاحا «دات کام شده‌ايد» و فقط کافي است که يک برنامه مديريت محتوا بر روي هاست خود نصب کنيد و با استفاده از آن، وبلاگ‌تان را منتشر کنيد. شما براي انتخاب يک برنامه مديريت محتوا نيز دستتان باز است و با توجه به نيازتان مي‌توانيد يک برنامه دلخواه انتخاب کنيد. پيشنهاد ما استفاده از نسخه رايگان برنامه موويبل‌تايپ مي‌باشد که مي‌توانيد آن را از اين آدرس دانلود کنيد. در اين نسخه رايگان، شما اجازه ساخت حداکثر 3 وبلاگ و يک نويسنده را داريد. همچنين شما مي‌توانيد براي مديريت وبلاگ خود، از برنامه WordPress يا ديگر برنامه‌هاي مشابه استفاده کنيد. ولي با توجه به راهنما‌هاي زياد به زبان فارسي در خصوص برنامه موويبل‌تايپ و همچين وجود نسخه فارسي آن، استفاده از اين برنامه به شما پيشنهاد مي‌شود. منظور از نسخه فارسي، همان نسخه اصلي برنامه، منتهي با ترجمه‌ي فارسي مي‌باشد. براي دريافت نسخه فارسي موويبل‌تايپ به این آدرس مراجعه کنيد.





:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1259
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: