قالب وبلاگ

رفع مشکلات emule
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

البته كه برای استفاده از این برنامه حتی رو مصدودترین كانكشنها هم راهی هست. اگه دوستان مشكل با ISP دارن یا ISP آنها دسترسی به پورت های خاصی رو بسته این مطلب رو مطالعه كنند. اول توضیح جامع میدم اگه مراحل كار رو هم خاستین زیرش قدم به قدم شرح و تصویر میذارم.

راه اول: استفاده از پورت هایی كه مورد مصرف عمومی قرار میگیرند و ISP ها نمیبندنشون مثل پورت 80 و 8080 كه پروتوكول های HTTP و FTP و Proxy Server ها و Cache Server ها ازشون استفاده میكنند، همچنین پورت های 110 و 25 كه POP3 ها و SMTP ها ازشون استفاده میكنند، البته توجهاتی در مورد استفاده از اینگونه پورت ها باید بشه كه بین برنامه ها تداخلی بوجود نیاد، برای مثال TCP80 رو هیچوقت (حداقل رو ویندوز) نمیشه ازش استفاده كرد و برای كاركرد explorer ها ضروریه، TCP8080 رو وقتی میشه استفاده كرد كه ISP شما یا خودتون برای استفاده از Proxy Server ها ازش استفاده نكنید و 110 و 25 رو هم اگه از نرم افزارهای كار با ایمیل مثل Outlook استفاده نمیكنید میتوانید به راحتی مصرف كنید. این مساله رو یادتون باشه كه فایروال یا روتر شما وقتی پورت رو عوض میكنید اون رو Forward كنه نه Block. در ضمن، پروتوكول های TCP و UDP كاملاً جداگانه عمل میكنند و اگه تو eMule هر دو پورت TCP و UDP رو رو یه شماره پورت تنظیم كنید هیچ مشكلی پیش نمیاد، پس فقط كافیه یه پورت كه باز باشه و توسط پروتوكول های TCP و UDP استفاده نشه رو پیدا كنید. پشتیبان های اكثر ISP ها اطلاعاتی در مورد پورت ها رو در اختیار كاربران قرار میدند، یه تماس با پشتیبانی بگیرید و درخواست شماره یك پورت باز رو ارائه بدین.

شرح تصویری:



1- پنجره Options را باز كنید.
2- برگه Connection را باز كنید.
3- شماره پورتی را كه فكر میكنید یا مطمئن هستید باز است در كادر های TCP و UDP وارد كنید.
نكته: در صورتی كه eMule در حال كار یا اتصال است، پس از تغییر پورت ها باید آن را بسته و مجدداً اجرا كنید. همچنین اگر دكمه Open these ports on internal WinXP firewall در حین تغییر پورت ها فعال شد روی آن كلیك كنید تا فایروال شما دسترسی به پورت های جدید را باز كند.

راه دوم: استفاده از ارتباطِ مبهم (Protocol Obfuscation). این روش ارتباط برای جلوگیری از جاسوسی مخصوصاً به وسیله ISP و Proxy Server ها طراحی شده تا كاربران با خیال آسوده هرچی میخوان رو بگیرن و یا بفرستند و با كُد كردن اطلاعات و ارتباطشون جاسوسها رو سردرگم كرده، از حقّ امنیت اطلاعات برخوردار شوند. برای استفاده از این روش باید یه نرم افزار P2P كه این قابلیت رو ساپورت میكنه داشته باشین، eMule این امكان رو داره، یه سرور P2P هم میخواین كه با این روش سازگاری داشته باشه كه خوشبختانه زیاد هم تعداد اینگونه سرور ها در شبكه eD2K كم نیست (روی Kad هم در این زمینه كارهایی در برنامه اجرایی قرار داره ولی برای احتیات اگر به امنیت اطلاعات ارسالی و دریافتی علاقه دارید توصیه میشه كه از اتصال به Kad خودداری كنید). برای این كار فقط كافیه كه eMule‌ یا نرم افزار P2P رو تنظیم كنید كه Obfuscated كار كنه و به یه سرور Obfuscate enabled وصل بشین.

شرح تصویری:



1- پنجره Options را باز كنید.
2- برگه Security را باز كنید.
3- گزینه اتصال مبهم (Enable Protocol Obfuscation) را فعال كنید.
4- مطمئن شوید كه گزینه Allow obfuscated connections only غیر فعال باشد، در غیر اینصورت فقط با كاربرانی كه به صورت مبهم به شبكه وصل باشند میتوانید به انتقال اطلاعات بپردازید. (چرا این گزینه رو گذاشتن؟ من خودمم نمیدونم)

بعدش فقط لازمه كه یه سرور تو لیست سرورهاتون پیدا كنید كه امكان اتصال مبهم رو براتون فراهم كنه:

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 700x490.



راه سوم: استفاده از بیش از یك ارتصال به اینترنت. این روش بیشتر برای آزمایش این مطلب كه آیا مشكل با سرویس اینترنت دارین یا نرم افزار و تنظیماتتون مشكل ساز شدن به كار میاد، مطمئنن هیچكدوم شما نمیخواهید كه هزینه بیشتری برای دریافت چند تا فایل بپردازید، پس این روش رو فقط برای آزمایش استفاده كنید. به صورت معمول و طبق قوانین TCP-IP اگه شما نتونید درخواستی رو در یك شبكه و توسط یك روت به یك سرویس دهنده یا یك سرویس گیرنده بفرستید، زیرساخت شبكه برای اتصالات دیگه بررسی شده و درخواست شما به روتِ دیگری نیز اعلان میشود برای مثال اگه ISP شما نمیذاره با ADSL به سرورهای eD2K دسترسی پیدا كنید، میتونید یه ارتباط دیال آپ هم برقرار كنید به ISP دیگری كه این محدودیت رو بوجود نمیاره تا به صورت خودكار درخواست های لغو شده در كانكشن اولتون توسط كانكشن دوم به مقصد برسه. برای این كار تنظیم خاصی لازم نیست فقط مطمئن شوید كه پورت های مورد نیاز در Firewall كانكشن دومتون هم باز باشند.

راه چهارم: استفاده از پراكسی ها و تونل زدن. این رو نمیتونم اینجا توضیح بدم چون مطمئنا سه سوت Iranproud رو تو ایران بلاك میكنند. پس خودتون یه جستجو تو اینترنت انجام بدین و دنبال مطلب در این مورد بگردین.





:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1190
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: