قالب وبلاگ

آموزش تایپ سریع (تایپ ده انگشتی) - قسمت اول
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

کی از مهمترین نیازهایی که در هنگام کار با کامپیوتر و به خصوص کار با برنامه های آفیس و  اینترنت به وضوح احساس می شود، یادگیری تایپ سریع است. هرچند ممکن است تصور اینکه خیلی سریع بتوانید سرعت تایپ خود را افزایش بدهید، برایتان سخت باشد ولی حقیقت مطلب اینست که اگر به شیوه ی علمی ای که به شما توصیه می شود، با حوصله و دقت عمل کنید، خیلی زود شاهد سرعت گرفتن مهارت تایپ خودتان خواهید شد. به طوریکه بعد از انجام به توصیه های گفته شده، قادر خواهید بود با ده انگشت خود تایپ کنید. (که به این حالت “تایپ ده انگشتی” نیز گفته می شود)

جلسه ی اول:
ابتدا یاد بگیرید و این را ملکه ی ذهن خود کنید که با حالتی که عضلات و مفاصل شما در راحتترین شرایط ممکن قرار دارند، بتوانید دو انگشت اشاره ی خود را روی دوحرف j و k بگذارید (که حروف فارسی “ت” و “ب” نیز در به وسیله ی آن ها نوشته می شوند). به این منظور در نظر داشته باشید که برآمدگی های روی این کلید ها برای همین منظور طراحی شده اند. پس چند بار دستان خود را به حالت آماده برای تایپ قرار دهید؛ مجدداً دستانتان را بردارید و بار دیگر کلید های گفته شده را فقط از طریق لمس بیابید و دستان خود را به حالت آماده قرار بدهید.
سرمشق های زیر را به تعداد گفته شده انجام بدهید: (مهمترین توصیه : هرگز عجله نکنید و سرمشق ها را با حوصله انجام بدهید. از اینکه به سادگی مطابق تمرینات می توانید کلمات با معنی بنویسید لذت ببرید!!! چون این لذت مشوق شما خواهد بود. ضمنا بدانید که همیشه جلسات اول سخت تر هستند!!!)

*) تمرینات زیر را انجام بدهید:
ب ب ب
ت ت ت
ب ب ت ت
ب ت ب ت

و حالا به سادگی و فقط با دو کلید اولین کلمات با معنی خودتان را مطابق ذیل تایپ کنید:
بت بت بت تب تب تب
بت بت  تب تب
بت تب بت تب بت تب بت تب

فراموش نکنید که سرعت روند پیشرفت شما به میزان صبر و حوصله و درعین حال استمرار در تمرینات دارد.

مهمترین دستاورد جلسه های اول باید این باشد که خود را بی نیاز از نگاه به صفحه کلید بدانید؛ به طوریکه بتوانید با استفاده از همان برجستگی های موجود بر روی کلید های “ت” و “ب” موقعیت انگشتان خود را روی صفحه کلید تنظیم کنید. (حتی المقدور)





:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 881
|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: