قالب وبلاگ

چگونه Gmail را در شناسائی اسپم ها قدرتمند تر کنیم؟
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

ف-یلتر های Gmail در مقابل اسپمینگ بسیار کاراتر از ف-یلترهای هاتمیل و یا یاهو در این زمینه هستند و مسلما این رو هر کسی که در هر سه ی این سرویسها اشتراک داشته باشد و به دور از تعصب نظر بدهد تائید می نماید. اما به هر حال هر چه باشد این ف-یلتر ها در اصل برنامه هستند و اسپمرها انسان، لذا و بر طبق قانون نانوشته ایی اسپمرها با توجه به اینکه دارای هوش انسانی هستند همیشه می توانند راهی را برای دور زدن قوی ترین ف-یلترهای ضد اسپم بیابند.....


سیستم ضد اسپمینگ گوگل عملا متون و تیترهای نامه ها را مورد بررسی قرار میدهد و از این طریق اسپم ها را شناسائی میکند، ولی نکته مهم اینجاست اسپمرها راه حل ساده یی برای این سرویس هوشمند و قدرتمند پیدا کرده اند، این روزها اسپمرها متون نامه های تبلیغاتی یا همان اسپم خود را در یک فایل تصویری معمولا با فرمت gif. می گنجانند و بعد این فایل را به جای متن در داخل بدنه ی ایمیلی که برای شما ارسال می کنند جایگزین می نمایند و به همین سادگی و همینطور به همین خوشمزگی Gmail با همه ی عظمتش در مهار این نوع اسپم ها عاجز می شود.

 


اما آیا راهی هست تا اینگونه اسپم ها را مهار کنیم؟ در جواب باید بگویم بله هست :).

 

می شود یک ف-یلتر جدید در Gmail ساخت تا این نوع اسپم را نیز مهار کند برای اینکار ابتدا عبارت Create a f-i-l-t-e-r را در مقابل باکس جستجوی بالای صفحه ی اشتراک Gmail خود بیابید و بر روی آن کلیک کنید. حالا در صفحه ی جدیدی که باز می شود در مقابل Has The Words عبارت multipart/related .gif را وارد نمائید. و سپس گزینه ی Has attachment را تیک بزنید. برای اینکه مطمئن شوید این ف-یلتر کار میکند در صورتی که از این نوع ایمیلها در دست و بالتان هست کافی است گزینه ی Test Search را بزنید تا قدرت این ف-یلتر در یافتن این حقه ی اسپمرها را ببینید.

البته خلاقیت اسپمر های داستان ما در همینجا پایان پیدا نمی کند اسپمرها بعضی وقت ها با گول زدن سیستم ایمیل شما اسپمهایشان را به جای ارسال به فولدر inbox ایمیل شما راهی فولدر Sent Mail تان میکنند. ارسال اینگونه اسپم هم ایده ی بسیار ساده ای دارد فرد ارسال کننده ی ایمیل هم آدرس را در مقابل To و هم در مقابل From برابر با آدرس اشتراک ایمیل شما قرار داده است و به همین علت سیستم ایمیلی که شما از آن استفاده می کنید این ایمیل را به عنوان یک ایمیل ارسال شده از اشتراک شما به اشتراک خودتان شناسائی کرده و آن را علاوه بر inbox راهی Sent Mail میکند. این ایمیل شاید بر حسب محتوایش در inbox توسط Gmail اسپم شناخته شود ولی در Sent Mail صد در صد باز هم باقی می ماند.


برای این شیوه نیز می توانید یک ف-یلتر بسازید در ابتدا وارد قسمت Create a f-i-l-t-e-r شوید و بعد در مقابل To آدرس ایمیل خودتان و در مقابل From باز هم آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید، با این ف-یلتر نیز این سبک از سپم را به راحتی از پا در می آورید، فقط مشکل این ف-یلتر این است که اگر شما ایمیلی از اشتراک خودتان برای همان اشتراک ارسال کنید نیز اسپم شناخته می شود! اگر کسی راه حلی برای این مشکل داشت خوشحال می شوم در کامنتها آن را برایم بنویسد.

در ضمن اگر ایده ی بهتری هم دارید که فکر می کنید می تواند Gmail را بهتر نماید و از ذهن تیم Gmail بر نمی آید بد نیست سری به این صفحه بزنید، خود من از زمانی که این دو ف-یلتر را در اشتراک Gmail ام پیاده کرده ام مقدار اسپم هایی که دریافت میکنم شدیدا کاهش یافته است.





:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 846
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: