قالب وبلاگ

سه خطر امنیتی توییتر چیست؟
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

twiدر این روزها استفاده از سرویس میکروبلاگ توییتر رو به افزایش است به گونه‌ای که رشد کاربران این سرویس نسبت به سال گذشته ۹۰۰ درصد بود است. حال آنکه با توجه به این رشد، باید به نکاتی مانند امنیت کاربران این سرویس و سوء استفاده‌های احتمالی از آن نیز اشاره کرد. در این مطلب به سه نکته‌ی امنیتی که می‌تواند شما را در تله‌ی هکرها بیاندازد می‌پردازیم.

۱- کوتاه کردن نشانه‌های اینترنتی

به دلیل اینکه شما در توییتر تنها می‌توانید از ۱۴۱ کلمه استفاده کنید، همواره لینک‌های طولانی، کوتاه می‌شوند تا در میزان کارکترهای استفاده شده صرفه‌جویی شود. اما این کوتاهی نشانی‌های اینترنتی یک خطر بالقوه برای کاربران توییتر به حساب می‌آید و آن سوء استفاده‌ی هکرهای از این امکان است.

در زمانی که یک نشانی اینترنتی کوتاه می‌شود، شما نمی‌توانید مقصد یا محتوای آن را قبل از کلیک کردن تشخیص دهید، به همین دلیل یک هکر می‌توان با کوتاه کردن نشانی اینترنتی یک ویروس یا فایل مخرب را برای قربانیان توییت کند و قربانیان نیز با توجه به اینکه از محتوای آن مطلع نیستند، مورد حمله قرار می‌گیرند. به همین دلیل از این پس بدون شناخت فرد توییت‌کننده از کلیک کردن بر روی نشانی‌های اینترنتی خودداری کنید.

۲- دنبال کردن آسان دیگران

در توییتر هر کسی می‌تواند شما را بدون اجازه دنبال (Follow) کند - البته در حالتی که شناسه‌ی شما در حالت خصوصی نباشد که اکثر کاربران این سرویس از این امکان استفاده نمی‌کنند- و با توجه به اینکه برخی از کاربران در تنظیمات توییتر خود خواستار دنبال کردن افرادی شده‌اند که آنها را دنبال می‌کنند ( به صورت خودکار) در نتیجه وب‌سایت توییتر به منبع خوبی برای هرزنامه‌ها تبدیل شده است. به همین دلیل در برخی موارد شاید شما افرادی را مشاهده کنید که شما را دنبال می‌کنند، در صورتی که آنها را به هیچ عنوانی نمی‌شناسید! بر همین اساس برای مبارزه با این خطر نکات زیر پیشنهاد می‌شود:

الف- در حد امکان حساب توییتر خود را به صورت خصوصی در دسترس قرار دهید و یا اینکه از نوشتن مطالب خصوصی در آن خودداری کنید.

ب- از انتخاب دنبال کردن افراد به صورت خودکار خودداری کنید.

ج- از دنبال کردن افرادی که آنها را نمی‌شناسید خودداری کنید.

۳- نفرستادن ایمیل تایید از سوی توییتر

یکی دیگر از مشکلات امنیتی توییتر، نفرستادن ایمیل تایید آدرس ایمیل توسط این وب‌سایت است. این مشکل امنیتی بدان معنا است که شما می‌توانید با آدرس ایمیلی قلابی یک حساب توییتر برای خود ایجاد کنید! نکته‌ی خطرناک این مشکل زمانی مشخص می‌شود که شما می‌توانید به عنوان یک مقام بلندپایه و با ایمیل وی یک اکانت توییتر بسازید! به عنوان مثال شما می‌توانید با آدرس ایمیلی مانند obama@whitehouse.gov یک حساب توییتر بسازید بدون آنکه آقای اوباما از آن با خبر شود.

در نهایت با تمام مزایایی که توییتر دارد، باید به این نکات نیز توجه کرد و مسائل امنیتی و مشکلات این سرویس را نیز در نظر داشت.





:: بازدید از این مطلب : 1075
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 تير 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: